Studium przypadku – 4-krotny wzrost sprzedaży w 6 miesięcy i ROAS z kampanii Ceneo na poziomie 2100%!

Klient:
https://erpixkarcher24.pl/

Sklep sprzedaje maszyny i urządzenia niemieckiej firmy KARCHER. W ofercie sklepu znajduje się zarówno sprzęt czyszczący przeznaczony do użytku domowego, jak i do profesjonalnych zastosowań. Dostępne są m.in. myjki ciśnieniowe gwarantujące bezwysiłkowe usuwanie zabrudzeń, szeroki wybór odkurzaczy charakteryzujących się wysoką siłą ssącą, a także parownic, dzięki którym ubrania będą zawsze idealnie wyprasowane. Ponadto sklep internetowy oferuje praktyczne myjki do okien, wydajne zamiatarki i szorowarki oraz bogaty asortyment produktów przeznaczonych do prac w ogrodzie. Współpracę z Klientem rozpoczęliśmy pod koniec maja 2021.

Podziel się wpisem

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email


Wyzwania

Dynamiczny rozwój sprzedaży serwisu w innych kanałach wskazywał na ogromny potencjał wykorzystania kanału Ceneo jako kolejnego, który może przyczynić się do skalowania i dywersyfikacji przychodów serwisu. Sporym problemem przy takiej dynamice jest wdrażanie i zarządzanie nowymi procesami. Obsługa Ceneo wymaga stałego nadzoru i optymalizacji, co przy rozwiniętej ofercie stanowi spore obciążenie czasowe i kosztowe, a efekty nie są gwarantowane przy manualnym działaniu.

Automatyzacja procesu i powierzenie go ekspertom z Centeo stanowiło rozsądne wyjście, co okazało się bardzo szybko po rozpoczęciu współpracy.

Obciążenie pracy przy kampaniach Ceneo wynika ze sporej konkurencji w jakiej działa klient – zmieniające się bardzo dynamicznie stawki, wymagają stałej kontroli, aby dopasować bidowanie do marżowości produktu. Ręczne ustawianie stawek i zmiany cen dla takiej ilości produktów nie miało większego sensu.


Optymalizacja

Po konsultacji z Klientem, ekspert opiekujący się kontem klienta wypracował trzy skuteczne strategie kampanii:

  1. Standardowa – wykorzystująca odchylenie cenowe i maksymalną stawkę bidowania
  2. Bestsellery – wyodrębniona kampania w oparciu o wyselekcjonowane produkty, dobrane w oparciu o dane pochodzące z Google Analytics, z określoną stawką bidowania i odchyleniem cenowym
  3. Kampania wykluczająca


Działania optymalizacyjne polegają na utrzymywanie na wysokich pozycjach produktów konwertujących, wykluczaniu nierentownych produktów. Po stronie eksperta z Centeo występował regularny kontakt z Ceneo w kwestii kart produktowych oraz weryfikacji poprawności listingów. 

Klient regularnie ma dostarczane raporty z informacjami dotyczącymi polityki cenowej oraz rentowności poszczególnych produktów.


Wyniki

W prowadzonych działaniach przede wszystkim stawiamy na efektywność i stawiamy konkretne i mierzalne cele. Jednym z kluczowych wskaźników jest ROAS, który już w pierwszym miesiącu współpracy okazał się mega obiecujący, co przy tak konkurencyjnej branży było bardzo dobrym prognostykiem na kolejne miesiące.


Sam wskaźnik ROAS w oderwaniu od przychodów niewiele mówi, w tym przypadku najważniejsze jest to, że przychód od lipca do grudnia wzrósł 4-krotnie!

Co równie ważne – Klient operacyjnie został odciążony od czaso- i pracochłonnej obsługi, dzięki czemu zyskał moce przerobowe w innych obszarach.

Jeśli jesteś zainteresowana/y współpracą – daj znać! Pokażemy Ci jak działa narzędzie i jak możemy Cię wesprzeć w obszarze Ceneo.

Chcesz osiągnąć podobne wyniki?

sprzedaż

Zwiększ sprzedaż na Ceneo!

Płać za efekty. Z nami oszczędzisz czas i zwiększysz efektywność swoich działań.
Zapewniamy pełne wsparcie wdrożenia i kompletną obsługę kampanii na Ceneo!

Sprawdź - nic nie ryzykujesz!

Szybkie pytanie, szybka odpowiedź, szybki kontakt.

+48 22 122 82 81 (w sprawach sprzedażowych)