Wyzwania
Dynamiczny rozwój sprzedaży serwisu w innych kanałach wskazywał na ogromny potencjał wykorzystania kanału Ceneo jako kolejnego, który może przyczynić się do skalowania i dywersyfikacji przychodów serwisu. Sporym problemem przy takiej dynamice jest wdrażanie i zarządzanie nowymi procesami. Obsługa Ceneo wymaga stałego nadzoru i optymalizacji, co przy rozwiniętej ofercie stanowi spore obciążenie czasowe i kosztowe, a efekty nie są gwarantowane przy manualnym działaniu.
Automatyzacja procesu i powierzenie go ekspertom z Centeo stanowiło rozsądne wyjście, co okazało się bardzo szybko po rozpoczęciu współpracy.
Obciążenie pracy przy kampaniach Ceneo wynika ze sporej konkurencji w jakiej działa klient – zmieniające się bardzo dynamicznie stawki, wymagają stałej kontroli, aby dopasować bidowanie do marżowości produktu. Ręczne ustawianie stawek i zmiany cen dla takiej ilości produktów nie miało większego sensu.
Optymalizacja
Po konsultacji z Klientem, ekspert opiekujący się kontem klienta wypracował trzy skuteczne strategie kampanii:
- Standardowa – wykorzystująca odchylenie cenowe i maksymalną stawkę bidowania
- Bestsellery – wyodrębniona kampania w oparciu o wyselekcjonowane produkty, dobrane w oparciu o dane pochodzące z Google Analytics, z określoną stawką bidowania i odchyleniem cenowym
- Kampania wykluczająca
Działania optymalizacyjne polegają na utrzymywanie na wysokich pozycjach produktów konwertujących, wykluczaniu nierentownych produktów. Po stronie eksperta z Centeo występował regularny kontakt z Ceneo w kwestii kart produktowych oraz weryfikacji poprawności listingów.
Klient regularnie ma dostarczane raporty z informacjami dotyczącymi polityki cenowej oraz rentowności poszczególnych produktów.
Wyniki
W prowadzonych działaniach przede wszystkim stawiamy na efektywność i stawiamy konkretne i mierzalne cele. Jednym z kluczowych wskaźników jest ROAS, który już w pierwszym miesiącu współpracy okazał się mega obiecujący, co przy tak konkurencyjnej branży było bardzo dobrym prognostykiem na kolejne miesiące.
Sam wskaźnik ROAS w oderwaniu od przychodów niewiele mówi, w tym przypadku najważniejsze jest to, że przychód od lipca do grudnia wzrósł 4-krotnie!
Co równie ważne – Klient operacyjnie został odciążony od czaso- i pracochłonnej obsługi, dzięki czemu zyskał moce przerobowe w innych obszarach.
Jeśli jesteś zainteresowana/y współpracą – daj znać! Pokażemy Ci jak działa narzędzie i jak możemy Cię wesprzeć w obszarze Ceneo.