Sprzedaż na Ceneo: o czym warto wiedzieć i jak optymalizować koszty?

Wielu sprzedawców korzystających z Ceneo uważa, że drogą do sukcesu są najniższe ceny. Niestety, na Ceneo panuje duża konkurencja, dlatego taka strategia to szybka droga do bankructwa. W tym artykule podpowiadamy, jak optymalizować koszty, pokonać konkurencję i kiedy wycofać produkt z feed'a. Zdradzamy też nasze sprawdzone sposoby na skuteczną sprzedaż w porównywarce.

Podziel się wpisem

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Integracja sklepów internetowych z Ceneo

Integracja sklepu internetowego z serwisem Ceneo przebiega w bardzo prosty i intuicyjny sposób. Podstawową sprawą jest przygotowanie odpowiedniego pliku produktowego – jest to tzw.  “feed”, we wskazanym przez Ceneo formacie – XML.  Zawiera on opisy oraz atrybuty produktów.

Aby sprawnie przejść przez proces integracji danych, plik produktowy musi być zbudowany według wyznaczonego przez Ceneo wzorca. Ten znajdziemy w regulaminie porównywarki. Aby jeszcze usprawnić tę czynność, Ceneo przygotowało specjalne instrukcje dla kilkudziesięciu platform e-commerce. Dzięki nim krok po kroku zostaniesz przeprowadzony niemal „za rękę” przez całą integrację danych. 

Przykład feeda produktowego


Jak analizować dane z porównywarek cenowych?

Głównym wskaźnikiem wzrostu lub spadku sprzedaży jest ROAS (Return On Ad Spend). To ten współczynnik z reguły najbardziej interesuje sprzedawców, ponieważ dostarcza najwięcej informacji o kosztach danej kampanii i wstępnej ocenie jej skuteczności. ROAS obliczamy, dzieląc przychody przez wydatki.

Odchylenie cenowe jest kolejnym miernikiem pozwalającym na ocenienie skuteczności działań na Ceneo. Jest to wartość, która pokazuje nam atrakcyjność naszej ceny na tle konkurencji.

Przy analizie danych z Ceneo warto również wziąć pod uwagę liczbę kliknięć w ofertę oraz przychody.


Jak monitorować konkurencję na Ceneo? 

Aby śledzić konkurencję, można zatrudnić pracownika, który będzie sprawdzał na bieżąco, na jakim miejscu plasują się produkty konkurencyjnych marek w danej kategorii, za ile inne sklepy internetowe sprzedają swoje produkty, o ile podnoszą stawki za klik i możemy wymieniać tak w kółko. 

Można również wykorzystać narzędzia do optymalizacji i automatyzacji sprzedaży, które same będą monitorowały poczynania konkurencji na Ceneo. Jednym z nich jest Centeo, a dzięki niemu możemy obserwować konkurencję na trzech głównych płaszczyznach:

– budżetu przeznaczonego na BID do danej pozycji w TOP3 (wcześniej mogliśmy bidować na konkretną pozycję, niestety po zmianach – tylko do TOP3),

– odchylenia cenowego względem najniższej ceny konkurencji,

– pozycji na karcie produktu.

Automatyzacja pracy jest kluczowa w biznesie, w którym tak wiele istotnych czynników zmienia się nawet nie z godziny na godzinę, a z minuty na minutę. Dzięki korzystaniu z Centeo sposób możemy przeanalizować własną politykę cenową czy skutecznie zarządzać ogólnym budżetem, który przeznaczyliśmy na sprzedaż poprzez porównywarkę.


Wysokość prowizji w serwisie Ceneo. Od czego zależy?

Warto przypomnieć, że Ceneo rozlicza się ze sprzedawcami w modelu Cost Per Click, to znaczy, że sklep internetowy wnosi opłatę wtedy, gdy potencjalny klient kliknie jego ofertę, za pośrednictwem porównywarki. Prowizje różnią się w zależności od wybranego przez nas modelu rozliczania oraz cen oferowanych produktów. 

Platforma pobiera opłaty za przeklik na nasz produkt, ale ich kwotę ustalamy sami w ramach bidowania, czyli licytacji o wyższe miejsce na liście produktu. 

Płatne jest również użycie funkcji KUP TERAZ, która umożliwia sprzedaż produktów bezpośrednio w Ceneo. Co więcej, każda opinia wystawiona po zamówieniu w usłudze Kup Teraz, automatycznie uzyskuje status “Zaufanej Opinii”.

W przypadku KUP TERAZ wartość opłaty naliczana jest procentowo – porównywarka cenowa Ceneo pobiera od 1,6% prowizji. 


Czym jest „Zaufana Opinia” w porównywarce cenowej Ceneo?

Większość klientów podejmuje swoje decyzje zakupowe na podstawie liczby pozytywnych recenzji. ”Zaufana Opinia” to ocena, która jest dodatkowo zaaprobowana przez porównywarkę Ceneo i dostaje specjalne oznaczenie przy marce sklepu internetowego. Takie odznaczenie buduję dodatkową pewność wśród przyszłych klientów, bo jest podparta autorytetem Ceneo.

Aby zyskać status „Zaufanej Opinii”, należy wysłać do klientów, którzy zrealizowali zakupy w Twoim sklepie internetowym, odpowiednią ankietę. Każdy komentarz jest na bieżąco poddawany analizie pod kątem zgodności z regulaminem porównywarki cen. Usługa jest darmowa i elastyczna – to właściciel sklepu internetowego decyduje, kiedy „Zaufane Opinie” mają być aktywne. 


Czy można zmniejszyć koszty, jakie ponosi sklep internetowy, wynikające z korzystania z Ceneo? 

Koszty korzystania z Ceneo można optymalizować, rezygnując z produktów, które nie budują przychodów  dla sklepu internetowego, a mają dużo kliknięć. Narzędzie Centeo pozwala na szybką identyfikację takich towarów i ograniczenie lub całkowite ich  odcięcie z puli „bidowanych”.

Ciekawą opcją na Ceneo jest zastrzeganie minimalnego zwrotu za reklamę dla danej puli produktów z feed’a. Dzięki temu możemy zaplanować działania dla produktów, które nie spełnią założonego warunku np. jeśli produkty nie osiągną minimalnego ROAS, zostaną wykluczone z bidowania lub ich wyświetlanie będzie ograniczone. 


Jak sprawdzić, które produkty z naszego portfolio mają duży ruch, ale nie przekładają się na przychód w sklepie?

Ruch na produktach możemy sprawdzić poprzez raport przejść w Ceneo, lub pobierając ogólny raport produktów poprzez Ceneo. System pokazuje dokładną liczbę kliknięć, przez co możemy przyrównać przychody i wydatki. Duża liczba przejść nieprzekładająca się na sprzedaż może świadczyć o niskiej atrakcyjności samej oferty lub nawet całej listy ofert, które są wynikiem błędów na stronie sklepu.


Co robić gdy produkty na Ceneo „klikają się”, ale nikt ich nie kupuje?

Często zdarza się, że produkt budzi duże zainteresowanie wśród kupujących, generuje spory ruch na sklepie internetowym, ale ostatecznie mało osób dokonuje transakcji. Co wtedy? 

Rozwiązaniem może być obniżenie ceny produktu – jeżeli jest to  możliwe. Jeśli jednak nie uda nam się uatrakcyjnić oferty, należy co najmniej ograniczyć jej bidowanie lub po prostu usunąć ją z feed’a.


Podsumowanie

Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego i chcesz dotrzeć do jak największego grona potencjalnych klientów, stanowczo powinieneś zastanowić się nad rozpoczęciem sprzedaży za pośrednictwem Ceneo. Jest to największa w Polsce porównywarka cenowa, która pozwala zrobić duży krok w stronę rozwijania sprzedaży wielokanałowej. Porównywarka cen Ceneo daje dodatkowo bardzo dużo możliwości promocji. Jeśli poprawnie zoptymalizujemy działania marketingowe na Ceneo, np. bidowanie,  jesteśmy w stanie zaoszczędzić sporo czasu, ale przede wszystkim pieniędzy.

Zwiększ sprzedaż na Ceneo!

Płać za efekty. Z nami oszczędzisz czas i zwiększysz efektywność swoich działań.
Zapewniamy pełne wsparcie wdrożenia i kompletną obsługę kampanii na Ceneo!

Sprawdź - nic nie ryzykujesz!

Szybkie pytanie, szybka odpowiedź, szybki kontakt.

+48 22 122 82 81 (w sprawach sprzedażowych)