Videoporadniki

FAQ

Rozpoczęcie pracy

Narzędzie Centeo pobiera ofertę z tego samego pliku XML, który udostępniasz do Ceneo. Dodaj link do swojego pliku XML i poczekaj aż system je pobierze

Tak, narzędzie Centeo robi to automatycznie. 

Narzędzie:

  • sprawdza ceny konkurencji do 20 razy na dobę,
  • synchronizuje się z ofertą sklepu do 4 razy na dobę,
  • sprawdza pozycje oferty sklepu i stawkę za bid kilkadziesiąt razy na dobę,
  • ustawia stawki za bid, zgodnie z przyjętą strategią, tak aby znaleźć się na wymaganej pozycji.

Na koncie każdego nowego klienta znajduje się – domyślnie skonfigurowana – pierwsza kampania. Na starcie jest wyłączona. Rekomendujemy, żeby ją uruchomić i po kilku dniach, kiedy system zbierze informacje o konwersjach (pod warunkiem skonfigurowania GA) i wydatkach, wyłączyć nieefektywne produkty lub samodzielnie utworzyć inne kampanie ze zmienionymi wartościami (Przy włączonej opcji ROAS nie trzeba wykluczać produktów – narzędzie zrobi to samo)

Tak. Zawarte są w nim również produkty ze stanem magazynowym “0” (ale nie są one bidowane).

Jeżeli strategia jest włączona, system sam wybiera je na podstawie parametrów, które wskazujemy w strategii kampanii. Jeżeli nie chcemy aby dany produkt był bidowany, możemy go wykluczyć.

Każda strategia ma możliwość zdefiniowania samemu pozycji, na której chcemy się znaleźć. Narzędzie szacuje ile musi kosztować BID na określoną pozycję oraz sprawdza pozycje konkurencji. Jeżeli w czasie ustawiania stawki na produkt, konkurencja zmieni wartość BID, mogą wystąpić różnice w oczekiwanej pozycji

Bidowanie

Jeśli strategia jest włączona, produkty wybierane są automatycznie.

Przy ustalaniu strategii ustawiasz maksymalną stawkę za bid. System będzie licytował do momentu uzyskania pożądanej pozycji, chyba że cena osiągnie stawkę maksymalną. Jeśli tak się stanie, narzędzie przestanie bidować i automatycznie cię o tym poinformuje.

Nie operujemy ceną wysyłki. Bierzemy pod uwagę jedynie jej czas.

Jeśli, na skutek aktualizacji pliku, okaże się że cena produktu spadła, automatycznie zostanie on przywrócony do oferty.

Nie. System sprawdza czy ROAS danego produktu w ciągu 10 dni ma średni ROAS minimum 100%, jeśli nie – produkt zostaje wyłączony z bidowania.

Panel sterowania

Produkt nie został zaktualizowany w feedzie (prawdopodobnie stan 0 w sklepie).

Oprócz kosztów bidowania, segment wydatki obejmuje także opłaty takie jak np.: kliki, strefę polecanych ofert, prowizję za zamówienie, strefę polecanych.

Są to produkty, których status nie był aktualizowany w ciągu ostatnich 24h (np. jeśli są niedostępne na stanie sklepu).

To duplikaty ofert. Są wypisane informacyjnie, nie trzeba do nich zaglądać – nie mają żadnego wpływu na bidowanie.

Tak, wysokość przychodów jest obliczana na podstawie postclicków z GA.

W tym miejscu znajdziesz: wartość pozycji ofert bid, stawkę bid netto, kliknięcia, wydatki brutto oraz przychody brutto.

Produkty rekomendowane to takie, których cena nie odstaje od najniższej ceny konkurencji o więcej niż 5%.

To produkt, który nie jest wyświetlany w Ceneo ani bidowany.