Jakie porównywarki cen są najpopularniejsze w Polsce?

Wraz z rozwojem branży e-commerce, coraz większą popularność zyskały porównywarki cenowe. Niektóre sklepy internetowe omijają je szerokim łukiem, bo jeśli produkty przez nie sprzedawane są drogie, to porównywarka szybko wskaże konsumentowi inne miejsce w sieci, które sprzedaje to samo, ale taniej. Czy da się zwiększyć sprzedaż za pomocą porównywarek? Oczywiście. Co najistotniejsze jednak: niekoniecznie musi wiązać się to z obniżeniem cen.

Podziel się wpisem

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Komu służą porównywarki cen? 

Z pozoru wydaje się, że porównywarki cen stworzone są dla kupujących i to tylko dla nich będą użytecznym narzędziem. Nic bardziej mylnego. Porównywarka cen jest też świetnym miejscem sprzedaży dla sklepów internetowych. Przy stosunkowo niedużym nakładzie finansowym możemy szybko zwiększyć zasięgi swojej działalności e-commerce, nawet jeśli jesteśmy zupełnie nowi na rynku. Jak to zrobić?

Nasz protip

Porównywarki cen bardzo dobrze pozycjonują się
w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Jeżeli zapewnimy sobie dobrą widoczność oferty
w porównywarce, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że nasza oferta zyska dodatkowy ruch właśnie tą ścieżką: wyniki organiczne -> porównywarka -> sklep.


Zasada działania porównywarek cen dla sprzedających 

To, co najbardziej interesuje przedsiębiorcę, to – za ile? Większość porównywarek cen działa na prostej zasadzie CPC – czyli płatność za klik. To znaczy, że pieniądze pobierane są z konta reklamowego dopiero wtedy, gdy użytkownik (potencjalny klient), kliknie w reklamę danego sklepu, wybierając ją z listy umieszczonej w porównywarce cenowej. Warto jednak zaznaczyć, że niemal każda porównywarka wyświetla oferty sortując je od najniższej do najwyższej ceny, a to może mieć decydujący wpływ na wybór konsumenta.

Jak oferenci mogą znaleźć się na szczycie listy najbardziej konkurencyjnych sprzedawców i to niezależnie od ceny produktu? Rozwiązaniem może być tzw. bidowanie ofert, czyli licytacja, po której można pojawić się ze swoim towarem nad wszystkimi innymi ofertami. Stawki za bidowanie są różne, jedne wynoszą 20 groszy, inne 2 zł – wszystko zależy od tego, ile konkurencja jest skłonna zapłacić za to samo. Jako że coraz więcej sklepów chce skorzystać z tego przywileju, “ręczne” śledzenie oferty i podbijanie stawki konkurencji stało się uciążliwe i trudne do wykonania. Rozwój technologii opartej na sztucznej inteligencji ułatwia jednak wiele procesów. Takim narzędziem jest Centeo, które ułatwia automatyzację i optymalizację bidowania, a tym samym pomaga umieścić naszą ofertę na najwyższym miejscu w porównywarce.

Nasz protip

Porównywarki bardzo często otwierają ścieżkę zakupową, czyli są pierwszym źródłem wejścia
na naszą stronę. Pamiętajmy o ciągłym monitorowaniu ruchu, jaki generują nam różne źródła pozyskiwania użytkowników w ścieżkach wielokanałowych. Bardzo często zdarza się, że ścieżka przejścia użytkownika
na naszą stronę może być długa i obejmować wiele źródeł (np. porównywarka -> Google CPC -> Facebook).


Korzyści płynące z porównywarek cenowych dla właścicieli e-sklepów

Porównywarki mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe Polaków, jak i na cały rynek e-commerce. Z danych Ceneo.pl wynika, że co ósma transakcja w Polsce odbywa się za ich pośrednictwem. Dodatkowo dane z serwisu wskazują na 4,5 proc. konwersję. 

Korzyści ze sprzedaży produktów za pomocą porównywarek cen jest więcej: 

  • konkurencja pod stałą obserwacją – dzięki wymaganej transparentności ofert sklepów internetowych, możemy sprawdzić największe zalety i wady swojej konkurencji,
  • dostęp do narzędzi analitycznych – każdy sprzedawca ma dostęp do wiedzy o zachowaniu swoich klientów, 
  • przekierowanie ruchu z porównywarki na stronę e-sklepu –  klienci, którzy robią zakupy przez np. Ceneo, po kliknięciu w ofertę sklepu, przechodzą na jego stronę. 

Nasz protip

Dobrą praktyką jest ograniczanie wyświetlania produktów w porównywarce, aby maksymalizować przychody i minimalizować koszty. Należy sprawdzać wartość konwersji na klikanych produktach. Bardzo często w polskich sklepach internetowych 10% kosztów oferty generuje 90% przychodów.


Top lista najpopularniejszych porównywarek cen w Polsce

Na polskim rynku istnieje dużo porównywarek cenowych, jednak nie wszystkie cieszą się wysoką popularnością. Polscy kupujący, najchętniej korzystają z tych sprawdzonych, o dobrej opinii. SimilarWeb – firma specjalizująca się w opracowywaniu danych analitycznych – stworzyła ranking porównywarek cenowych, a pod uwagę brała przede wszystkim liczbę korzystających z nich użytkowników. 

Na pierwszej pozycji plasuje się Ceneo.pl.

Najbardziej popularna porównywarka cen w Polsce. Powstała już 16 lat temu i od tego czasu prężnie działa. Na Ceneo znajdziemy aż 25 mln ofert. Portal liczy sobie ok. 46.91 mln wizyt miesięcznie. Jak widać potencjał sprzedażowy na tej platformie jest ogromny. 

Druga na liście najpopularniejszych porównywarek znajduje się porównywarka cen Skąpiec.pl

Ten popularny serwis został założony w 2004 roku. Jak podaje serwis analityczny SimilarWeb, Skąpiec.pl odnotowuje 3,26 mln wizyt miesięcznie.

Trzeci na podium jest serwis Okazje.info.pl

Ów serwis w skali miesiąca ma ponad milion odsłon. Trzeba podkreślić, że ta porównywarka cen, nie oferuje systemu rozliczenia CPC, a wysyła tradycyjne faktury za dany miesiąc. Okazje.info posiada ok. 7 mln ofert w 2000 kategorii.

Czwarte miejsce zostało przyznane dla Nokaut.pl

Mocnym atutem porównywarki jest przyjazny interface, który chwalą sobie użytkownicy portalu. Nokaut.pl porównuje oferty z ponad 2100 sklepów online. Według danych SimilarWeb, ruch na Nokaut.pl oscyluje wokół 323 tys. wizyt miesięcznie. 

Nasz protip

Jeżeli chcemy być wysoko na karcie produktu
w porównywarce, warto sprawdzić mechanizm bidowania. Polega on na tym, że podajemy koszt przekliku w zamian za określoną pozycję. Należy pamiętać, że zapłacimy zawsze o 1 gr więcej
od konkurencji, która zajmuje niższą pozycję, a nie finalnie zadeklarowaną stawkę.


Porównywarki cen – czy warto?

Każdy sklep internetowy powinien rozważyć swoją obecność w porównywarkach cen. Jest to dodatkowy kanał sprzedaży i doskonałe miejsce na zwiększenie konwersji w sklepie. Stosunkowo mały wkład finansowy, może przełożyć się na zaskakująco duże zyski.

Nasz protip

Jeżeli chcemy być w kilku porównywarkach należy sprawdzić ścieżki wielokanałowe i zobaczyć, czy ruch
z nich się nie kanibalizuje tzn. czy użytkownik nie klika na ten sam produkt w jednej i drugiej porównywarce i finalnie ponosimy koszt z dwóch źródeł za jedną unikalną konwersję.

Zwiększ sprzedaż na Ceneo!

Płać za efekty. Z nami oszczędzisz czas i zwiększysz efektywność swoich działań.
Zapewniamy pełne wsparcie wdrożenia i kompletną obsługę kampanii na Ceneo!

Sprawdź - nic nie ryzykujesz!

Szybkie pytanie, szybka odpowiedź, szybki kontakt.

+48 22 122 82 81 (w sprawach sprzedażowych)