Jak zwiększyć sprzedaż na CENEO – case study Centeo – Media Markt

Specyfikę usługi CENTEO najlepiej zobrazować na podstawie „studium przypadku”. W jakim sposób zdiagnozowaliśmy wyzwania naszego klienta? Jakie wdrożyliśmy działania? Czy narzędzie Centeo spełniło wymogi tak dużej firmy jak Media Markt? Jak nasz klient recenzuje współpracę? Przekonajcie się jak Centeo może wspierać rozwój sprzedaży na Ceneo.

Podziel się wpisem

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

O kliencie słów kilka

Początek współpracy to kwiecień 2021 roku. Media Markt to topowa na polskim rynku marka, która zajmuje się sprzedażą sprzętu RTV AGD. 

W portfolio produktów Media Markt znajduje się ponad kilkadziesiąt tysięcy produktów: od drobnego sprzętu elektronicznego, przez mobilne urządzenia, sprzęt komputerowy, po artykuły AGD.  Sieć charakteryzuje się dynamicznym rozwojem, praktycznie we wszystkich kanałach sprzedażowych i posiada blisko 100 sklepów stacjonarnych na terenie całej Polski. Od 2012 roku Media Markt prowadzi także sprzedaż internetową. Jednym z ważnych kanałów sprzedaży i dotarcia do Klientów jest porównywarka Ceneo.


Wyzwania związane z Ceneo

Historycznie, Klient prowadził samodzielnie działania na Ceneo przez niemal 10 lat, poznając przez ten czas cały ekosystem porównywarki oraz wszystkie wyzwania z tym związane. 

Głównym wyzwaniem dla każdego tak dużego gracza na rynku stanowi ogromnej wielkości feed produktowy, co rodzi problemy związane z zasobami, które należy poświęcić na efektywne zarządzanie całym kanałem. Czas i zasoby ludzkie konieczne do stałego kontrolowania kampanii, monitorowania wyników oraz pozycji i ciągłej optymalizacji stawek na bieżąco, nawet kilka razy dziennie przy równie szybko rosnącej ofercie produktowej to spore wyzwanie i przede wszystkim generowanie bardzo wymiernych kosztów z tym związanych. 

Zatem usługa Centeo – stanowiąca połączenie automatyzacji i eksperckiego nadzoru stanowiła realne usprawnienie i optymalizację procesów. 

Pewną obawą przed rozpoczęciem współpracy był fakt czy narzędzie udźwignie taką skalę oferty, a co za tym idzie – czy wyniki nie ulegną pogorszeniu.

Jak Centeo realizuje działania?

Pełna świadomość specyfiki działań na Ceneo po stronie Media Markt, przełożyła się na wypracowanie satysfakcjonującego modelu współpracy. Mianowicie, część działań wykonujemy zgodnie z wytycznymi przekazywanymi na bieżąco przez klienta, a część na podstawie wypracowanych wcześniej doświadczeń i rekomendacji ekspertów Centeo.

Klient wskazywał wybrane kampanie i określał docelowe KPI, które chce osiągnąć – np.: “na kampanii X zwiększamy ROAS do x%, a na kampanii Y podbijamy stawkę o x zł”) oraz dostarczał listy produktów, które planuje przenosić między różnymi strategiami.

Specjaliści Centeo w bezpośredniej pracy w narzędziu odpowiednio warunkowali strategie, ustalali docelowe i minimalne ROAS oraz wskazywali propozycje bestsellerów, które warto skalować.

W imieniu klienta specjaliści Centeo także:

  • zarządzają feedem Ceneo (z poziomu narzędzia Centeo),
  • tworzą kompleksową strukturę kampanii i strategie bidowania (według wytycznych),
  • usuwają z kampanii produkty, które nie osiągają założonych wyników (ROAS).

Automatyzacja i szybkość reakcji i implementacji poszczególnych działań – to efekt pożądany i oczekiwany przez Klienta.

Głównym atutem Centeo jest dzielenie feeda produktowego na strategie oraz szybkie zarządzanie budżetem, wraz z ustalaniem „dolnej granicy” wyłapywania produktów z puli. Przy pracy ręcznej działania te są bardzo czasochłonne i wymagają częstych manualnych aktualizacji.

Kolejną funkcjonalnością, z jakiej klient bardzo często korzysta, jest bidowanie strategii względem ustalonego minimalnego ROAS. Działa to w ten sposób, że jeśli produkt – po zadanej liczbie dni – nie osiągnie zamierzonego wyniku, to klient może ustalić, co ma się z nim następnie dziać w określonej strategii.

Współpraca wiąże się z ciągłą komunikacją i wprowadzaniem zmian na bieżąco, zgodnie z wytycznymi. Regularnie też wspólnie analizujemy wyniki (koszty, przychody, ROAS).

Efekty współpracy pomiędzy Media Markt a Centeo:

O opinie poprosiliśmy naszego klienta firmę Media Markt: 

– Narzędzie Centeo w znacznym stopniu ułatwiło zarządzanie całą naszą ofertą na Ceneo. Byliśmy w stanie zredukować czas, który był potrzebny na ręczną optymalizację o ponad 50%. Dodatkowo dzięki odpowiednim strategiom jesteśmy w stanie lepiej zarządzać poszczególnymi kategoriami, czy produktami w ofercie. 

Największą zaletą narzędzia jest automatyczne bidowanie produktów, które osiągają odpowiedni ROAS. Przekłada się to na efektywniejsze wydawanie budżetu.

Od momentu rozpoczęcia współpracy poprawie uległy wskaźniki:

  • wzrost konwersji o 8,5%,
  • wzrost efektywności o 4,5%.

Nasza dotychczasowa współpraca pozwala nam w pełni zarekomendować usługi i współpracę z zespołem. Terminowość, fachowość i rzetelność są głównym atutem agencji.

Obsługa Media Saturn Holding Polska dotyczy zarządzania ofertą na portalu Ceneo. Przedstawione rozwiązania oraz narzędzia przyczyniły się do poprawy wskaźników efektywności, oraz usprawniły proces zarządzania produktami na Ceneo.

Z przyjemnością myślimy o dalszej współpracy, co jednocześnie skłania nas do polecenia innym firmom usług świadczonych przez AGENCJA.com – mówi Przemysław Jańczyk, Performance Marketing Specialist z  Media Markt Saturn Online Polska.

Chcesz osiągnąć podobne wyniki?

sprzedaż

Zwiększ sprzedaż na Ceneo!

Płać za efekty. Z nami oszczędzisz czas i zwiększysz efektywność swoich działań.
Zapewniamy pełne wsparcie wdrożenia i kompletną obsługę kampanii na Ceneo!

Sprawdź - nic nie ryzykujesz!

Szybkie pytanie, szybka odpowiedź, szybki kontakt.

+48 22 122 82 81 (w sprawach sprzedażowych)