Czy warto sprzedawać na porównywarkach?

Sprzedaż z wykorzystaniem porównywarek jest coraz popularniejsza. Ceneo ogłosiło, że na ich platformie zarejestrowało się już 26 tysięcy sklepów internetowych. Trend ten rośnie i nie ma się co dziwić, bo w samym 2021 roku Ceneo odnotowało już miliard wizyt, więc sprzedawcy widzą coraz większy potencjał i umieszczają w porównywarce coraz więcej swoich produktów. Jakie są jasne strony tego biznesu? Czy jest coś czego powinniśmy się obawiać przystępując do Ceneo?

Podziel się wpisem

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Dlaczego internauci chętnie kupują przez porównywarki

Badania Gemius wykazały, że podczas robienia zakupów w internecie,  co drugi użytkownik korzysta z porównywarki cenowej. Porównywarki kojarzą nam się z oszczędnością. To one pozwalają klientom zestawić oferty cen kilkudziesięciu sklepów w jednym miejscu, zyskując przy tym sporo czasu i bardzo często też i pieniędzy. Nic więc dziwnego, że 50% e-klientów, najpierw sprawdza ceny w porównywarkach. 


Jak działają porównywarki cenowe? 

Zasada działania porównywarek cenowych jest prosta. Użytkownik sprawdza koszt zakupu upragnionego produktu w wewnętrznej wyszukiwarce porównywarki poprzez wpisanie nazwy artykułu, jego kodu EAN, lub znajduje go poprzez filtry lub kategorie dostępne na platformie. 

Porównywarka mając dostęp do ofert sprzedających, udostępnia je potencjalnemu klientowi, wyświetlając listę ofert. Najczęściej od najtańszej do najdroższej. 

Czy klient zawsze wybiera najtańszy produkt? Nic bardziej mylnego. Dzięki zaawansowanym narzędziom, użytkownik ma dostęp do opinii o sklepie, czasie dostawy, a także informacji o obsłudze klienta. Porównywarka cenowa daje zatem możliwość szybkiego sprawdzenia, czy dany sklep jest godny zaufania.


Sprzedaż w porównywarkach – korzyści dla e-sklepu 

Sprzedaż za pomocą porównywarki cenowej daje przede wszystkim trzy nowe możliwości, o które bardzo trudno pozostając poza progami platformy. 

Po pierwsze jest to wyjątkowa okazja, aby zdobyć dodatkowy ruch kierujący do sklepu. Tutaj warto zaznaczyć, że np. Ceneo odwiedza miesięcznie aż 23 mln klientów

Po drugie, sprzedaż w porównywarce pozwala zdobyć klientów, którzy jeszcze nigdy nie słyszeli o sklepie. Jest to świetne miejsce zwłaszcza dla nowych sprzedawców w branży e-commerce. Pojawienie się sklepu internetowego w porównywarce cenowej doskonale działa na rozpoznawalność marki. Choćby Ceneo ma bardzo mocną pozycję i reputację w wyszukiwarce Google, często mocniejszą nawet niż strona producenta. Nasz sklep zyskuje zatem na tym, że jest promowany przez kogoś większego. 

Po trzecie, Ceneo oferuje nam możliwość pozyskania w ramach wewnętrznego programu tzw. “Zaufanych Opinii”. Nic tak nie budzi pewności wśród klientów, jak dobra rekomendacja od innych zadowolonych konsumentów.


Jak zwiększyć zasięgi e-sklepu za pomocą porównywarek cenowych? 

Oprócz tego, że z porównywarki pozyskujemy ruch na stronę naszego sklepu, to warto przyjrzeć się też się formom reklamy, które udostępniają nam takie platformy. Weźmy za przykład tę najpopularniejszą, czyli Ceneo. 

W tej porównywarce mamy kilka możliwości zwiększenia rozpoznawalności naszej marki, a także wyrobienia sobie dobrej opinii u kupujących. 

Sposoby promocji sklepu na Ceneo: 

  • Ceneo oferuje nam 30 przestrzeni reklamowych wewnątrz swojego portalu. Do wyboru są formaty wyświetlane na komputerach stacjonarnych i/lub urządzeniach mobilnych. 
  • Bidowanie ofert, czyli licytowanie miejsca w TOP3, czyli w strefie polecanej, z których Ceneo odnotowuje aż 70% przejść do sklepów.
  • Wyróżnienie oferty na karcie produktu za pomocą innego koloru.
  • Bezpośrednia sprzedaż za pomocą opcji “KUP TERAZ”.
  • Dostęp do “Zaufanych Opinii”. W ramach tego programu, Ceneo, po każdym zakupie wysyła do klienta ankietę i na jej podstawie przyznaje sklepowi ocenę w skali od jednej do pięciu gwiazdek. Co więcej, właściciel sklepu może zainstalować taki widget u siebie na stronie, a tym samym zwiększyć przestrzeń publikacji rekomendacji. 
  • Wykorzystanie boksów reklamowych do promocji własnych produktów. Działanie można skonfigurować samodzielnie w panelu sklepu. Aby to zrobić trzeba tylko określić swój budżet, datę oraz miejsce emisji. Tutaj do wyboru mamy karty produktów, stronę kategorii, a nawet stronę główną Ceneo.pl.


Plusy i minusy sprzedaży za pośrednictwem porównywarek cenowych 

Sprzedaż w porównywarce cenowej ma swoje zalety i wady, dlatego, zanim zdecydujemy się na skorzystanie z tego kanału marketingowego, spójrzmy na obie strony medalu. 


Zalety sprzedaży w porównywarce cenowej: 

  • obecność w porównywarce cenowej daje nam możliwość dotarcia do potężnej bazy docelowych klientów, 
  • z porównywarek korzystają klienci, którzy są poważnie zainteresowani zakupem produktu. Oznacza to, że kilka etapów z lejka mamy już z głowy,
  • porównywarka cen może być pierwszym miejscem styku klienta z naszą marką. To dobre miejsce, aby budować rozpoznawalność sklepu,
  • niektóre porównywarki cen (np. Ceneo) udostępniają sprzedającym własne narzędzia analityczne, które pozwalają śledzić konkurencję i sprawdzać, czy dobrze zarządzamy swoimi ofertami,
  • możliwość organicznego zdobywania rzetelnych opinii od zadowolonych klientów, 
  • pozyskiwanie ruchu do sklepu internetowego,
  • bezpłatne wejście i stosunkowo niskie CPC ( w przypadku Ceneo). 


Wady sprzedaży w porównywarce cenowej: 

  • za każde przekierowanie z porównywarki cenowej na stronę sklepu trzeba zapłacić, nawet za te, które nie zakończy się sukcesem, czyli sprzedażą,
  • jeśli nasze ceny nie są konkurencyjne, trzeba będzie je odpowiednio zoptymalizować, aby nie odstawać od konkurencji; 
  • w porównywarkach nie opłaca się wystawiać ofert, które nie mają konkurencji na rynku – po prostu i tak sprzedamy towar zainteresowanym, bez potrzeby używania dodatkowego kanału,
  • w przypadku walki o miejsce w TOP 3, ciągle należy kontrolować, na jakiej jesteśmy pozycji, Rozwiązaniem może być korzystanie z programu, który automatyzuje ten proces, np. Centeo. 


Podsumowanie 

Obecność w porównywarkach cenowych jest skutecznym elementem strategii marketingowej w e-commerce. Biorąc pod uwagę fakt, że wejście na niektóre z nich (np. Ceneo) i wystawienie oferty nic nie kosztuje, warto chociażby się przekonać na własnej skórze, czy taka forma sprzedaży nam pasuje. Sprzedaż za pomocą porównywarek jest coraz popularniejsza wśród sklepów internetowych, dlatego należy mieć na uwadze fakt, że konkurencja może nas wyprzedzić w tych działaniach i stworzyć dystans, którego później nie uda nam się skrócić. 

Zwiększ sprzedaż na Ceneo!

Płać za efekty. Z nami oszczędzisz czas i zwiększysz efektywność swoich działań.
Zapewniamy pełne wsparcie wdrożenia i kompletną obsługę kampanii na Ceneo!

Sprawdź - nic nie ryzykujesz!

Szybkie pytanie, szybka odpowiedź, szybki kontakt.

+48 22 122 82 81 (w sprawach sprzedażowych)