Klient przyszedł do nas z następującymi wyzwaniami:
- manualna praca na szerokiej ofercie w Ceneo zajmowała zbyt dużo czasu
- konkurencja często wprowadzała weekendowe promocje w skutek czego sklep otrzymywał przekliki nie kończące się konwersją (ekspozycja produktów na TOP pozycjach z wysokim odchyleniem cenowym)
- sklep chciał zautomatyzować kanał Ceneo i skupić się na rozwoju innych kanałów
Podczas współpracy z Centeo klient był otwarty na nasze sugestie. Wprowadziliśmy kampanie z podziałem na producentów i bestsellery. Każda z nich o innych parametrach tak aby maksymalizować marżę. Aktualnie oferta pracuje na naszych algorytmach z ustawieniami docelowych ROAS.
Jakie wyniki udało się osiągnąć z klientem:
- stabilny poziom kosztów kanału
- wzrost współczynnika konwersji o ponad 30%
- prawie 2x wzrost ilości unikatowych użytkowników
- 4x wzrost przychodów
Opinia samego klienta nt. naszej usługi:
„Oferta Centeo przykuła naszą uwagę. Do współpracy podeszliśmy sceptycznie natomiast możliwość wdrożenia wersji demo bez żadnych kosztów nie była dla nas ryzykiem. Zespół Centeo udowodnił, że narzędzie jest skuteczne. Widzimy wzrosty sprzedaży i nie musimy poświęcać etatu w zespole na optymalizację oferty w Ceneo. Mamy cały czas dostęp do panelu administracyjnego w którym śledzimy ceny konkurencji, dzienne przychody vs. koszty oraz jaki procent oferty z pliku xml jest bidowany. To pozwala nam skupić się na indywidualnych rozmowach z producentami nt. dostępności i warunków zakupowych. Samo Centeo najbardziej podoba mi się za to, że ma wdrożone elastyczności cenowe i raport cen konkurencji. Nie bidujemy monoofert i produktów o cenach niższych niż konkurencja. Możemy śmiało polecić Centeo wszystkim e-commerce managerom, którzy odczuwają problem z stabilizacją kosztów Ceneo lub nie generują satysfakcjonujących wzrostów obrotów z tego kanału.”
Rafał Napiórkowski – dyrektor ds. e-commerce