Jak sprzedawać na Ceneo?

Porównywarki cenowe są idealnym miejscem do ściągnięcia dodatkowego ruchu do sklepu internetowego. W takich miejscach nasza oferta “spotka” miliony potencjalnych klientów, zatem warto wykorzystać ich potencjał szczególnie, że prowizje są niskie. W tym artykule, przyjrzymy się Ceneo.pl - najpopularniejszej porównywarce cen w Polsce. Przejdziemy przez proces rejestracji i wytłumaczymy, na czym polega sprzedaż na Ceneo.

Podziel się wpisem

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Ceneo, czyli miliony klientów w jednym miejscu

Według oficjalnych danych Ceneo, z porównywarki korzysta 23 mln użytkowników miesięcznie. We wrześniu 2021 roku na platformie zarejestrowanych było ponad 26 tysięcy sklepów, które w sumie oferują ok. 30 milionów produktów. 

Co to oznacza? Jeżeli sklep internetowy wystawi swój produkt na Ceneo, szansę zobaczenia go mają wszyscy szukający artykułów z danej kategorii, w której się pojawi. Już sama obecność sklepu internetowego na Ceneo sprawia, że potencjalni klienci dostają możliwość zdobycia informacji o danym e-commerce. Warto zauważyć, że wejście na stronę daje szansę, żeby zatrzymać ich tam na dłużej. Można np. spróbować zdobyć ich adres e-mail, nakłonić do zapisania się na newsletter czy przekonać dodatkową promocją. Nawet jeśli ostatecznie nie kupią towaru, po który przyszli bezpośrednio z Ceneo, to i tak istnieje spora szansa na to, że wrócą.

Na Ceneo sprzedaje już ok. 26 tysięcy przedsiębiorców. Warunkiem udanej działalności i konwersji jest niewątpliwie pierwsze, drugie lub trzecie miejsce na karcie ofert. Ale są sposoby, aby zwiększyć sprzedaż na Ceneo bez konieczności  obniżania cen. 


Zasada działania porównywarek cenowych 

Porównywarki cenowe wyświetlają użytkownikom oferty z tej samej kategorii produktowej, sortując je od najtańszej do najdroższej. Użytkownik w jednym miejscu może porównać sobie nie tylko ceny, ale i opinie na temat danego produktu oraz sprzedającego. Ceneo podaje, że do tej pory zgromadziło aż 38 milionów opinii od rzeczywistych klientów. Produkty konkurencji, opinie, bardzo duża liczba użytkowników, a wśród nich klienci zdecydowani na zakup lub dopiero poszukujący określonego produktu – wszystko to na jednej platformie. 


Jak pokonać konkurencję na Ceneo? 

Warto pamiętać, że niska cena produktu nie zawsze jest czynnikiem decydującym o tym, że użytkownicy Ceneo wybiorą daną ofertę. Klienci sprawdzają przede wszystkim zaufane opinie innych klientów oraz dodatkowe możliwości takie jak darmowa wysyłka. Niejednokrotnie dobra opinia o sklepie stanowi przewagę nad atrakcyjną ceną u konkurencji, która jeszcze nie ma dodanych opinii lub co najwyżej są one neutralne.

Jest jeszcze jeden sposób, aby wybić się ponad konkurencję na Ceneo, bez konieczności obniżania cen. Jest nim bidowanie ofert, które umożliwia dostanie się do listy TOP 3 ofert, które konwertują dużo lepiej niż kolejne. Te bez względu na cenę produktu wyświetlają się kupującemu jako pierwsze. 

Aby się tam znaleźć sprzedawca musi zapłacić najwyższą stawkę za wyświetlenie oferty na konkretnej pozycji. Co ważne, aby uplasować się pozycję wyżej niż konkurent, wystarczy tylko grosz różnicy. 


Sprzedaż na Ceneo – ile kosztuje? 

Ceneo rozlicza się ze swoimi klientami (sprzedawcami) za pomocą znanego modelu CPC (Cost Per Click). To znaczy, że Ceneo nalicza opłatę na podstawie klików. Za każde przejście z Ceneo na stronę e-commerce, klient płaci ustaloną stawkę. Koszt takiego przejścia wynosi od 41 gr do 92 gr.  Wysokość tej stawki zależy przede wszystkim od kategorii produktu.

Czy są dzienne limity CPC? Nie. Z poziomu Ceneo nie możemy ustalić dziennego budżetu. Możemy zrobić to na silniku sklepu internetowego – czyli ustalić, po jakim czasie, dana oferta ma być wyłączona z Ceneo.


Sprzedaż na Ceneo – pierwsze kroki 

Standardowo, aby zacząć jakiekolwiek działania na Ceneo, tak jak w przypadku innych platform – będziemy musieli założyć tam konto swojego sklepu internetowego. Jest to szybki proces, z którym każdy sobie poradzi. W tym kroku należy podać najistotniejsze informacje o firmie, dokonać wyboru metod płatności, wysyłki, wpisać domenę oraz uzupełnić informacje kontaktowe. 

WAŻNE: Jeśli sprzedawca prowadzi kilka sklepów internetowych, w ramach tej samej działalności gospodarczej, nie ma obowiązku zakładania osobnych kont – wystarczy jedno, pod warunkiem, że wszystkie sklepy posiadają ten sam NIP. 


Jak dodać produkty na Ceneo? 

Aby oferty sklepu mogły wyświetlać się na Ceneo, najpierw trzeba dokonać integracji sklepu internetowego z Ceneo za pomocą tzw. feeda, czyli pliku z produktami w formacie xml. 

Integrację i przypisywanie danej oferty do kategorii na Ceneo ułatwimy sobie, gdy plik xml będzie zawierał kody EAN, czyli unikalny kod produktu nadawany przez producenta.

Jeśli sklep nie posiada kodów EAN, nie jest to żaden problem. W takim wypadku należy ręcznie przypisać produkty do odpowiednich kategorii lub poprosić o pomoc opiekuna wyznaczonego przez Ceneo. 

Aby poprawnie zintegrować sklep z porównywarką cen Ceneo, należy podać dokładną liczbę produktów, kategorii oraz zaimportować zdjęcia poszczególnych artykułów. 

Synchronizacja ofert ze sklepu z tymi dostępnymi na Ceneo, odbywa się automatycznie. Standardowo przeprowadzane są dwie synchronizacje dziennie. Jedna odbywa się w godzinach porannych, ok. 5.00 – 6.00, druga natomiast – okolicach 14.00 – 16.00. Dokładne godziny aktualizacji danych znaleźć można w panelu Ceneo. Jeśli sprzedający chce częściej aktualizować swoje oferty, możesz zrobić to ręcznie, nie czekając na automatyczną synchronizację.  Są to tzw. wymuszone integracje ze sklepem internetowym, które można wykonać dodatkowo, maksymalnie dwa razy dziennie.


Które produkty sprzedawać za pośrednictwem Ceneo, a których nie?

Wystawianie całej oferty sklepu internetowego na Ceneo nie jest konieczne, a w niektórych sytuacjach wręcz niewskazane. W przypadku niektórych kategorii, to szybka droga do przepalenia budżetu. Istnieje wiele narzędzi analitycznych udostępnianych przez Ceneo, które umożliwiają sprawdzenie popularności artykułów z danej grupy.

Na Ceneo najlepiej sprzedawać najbardziej popularne produkty. Ich listę znajdziemy za pomocą narzędzi dostępnych w panelu Ceneo, bądź ręcznie wyszukując określone przedmioty, sprawdzając liczbę ich ofert. 

Na Ceneo nie opłaca się sprzedawać unikalnych produktów w polskim internecie, które nie mają konkurencji. To znaczy, że jeśli jesteśmy producentem unikatowej rzeczy, której nie sprzedaje żaden sklep internetowy poza naszym, sens wystawiania jej w porównywarce cenowej jest żaden. Porównywarka, nie porówna jej z żadnym innym przedmiotem, a mało kupujących będzie szukało tej rzeczy właśnie tam. 


Czy warto aktywować opcję “Kup Teraz” w Ceneo?

Należy wiedzieć, że opcja “Kup Teraz” na Ceneo jest dodatkowo płatna. Dlatego zanim włączymy ją dla każdego produktu, ustalmy najpierw czy to się na pewno nam opłaci. W tym celu należy obliczyć marże, jakie Ceneo pobiera za sprzedaż danego produktu w ramach usługi Kup Teraz. Informacje o kosztach dostępne są bezpośrednio w panelu klienta. Sklepy internetowe często popełniają błąd już przy rejestracji, bowiem z góry zaznaczają włączenie tej usługi dla wszystkich produktów. Niemniej, takie produkty przez Ceneo mogą być wyżej wyświetlane.

Zwiększ sprzedaż na Ceneo!

Płać za efekty. Z nami oszczędzisz czas i zwiększysz efektywność swoich działań.
Zapewniamy pełne wsparcie wdrożenia i kompletną obsługę kampanii na Ceneo!

Sprawdź - nic nie ryzykujesz!

Szybkie pytanie, szybka odpowiedź, szybki kontakt.

+48 22 122 82 81 (w sprawach sprzedażowych)